För att fira Internationella kvinnodagen ordnar Finska Missionssällskapet och Lunette en kampanj under hela mars månad. Under kampanjen lottar man varje vecka ut två av Lunettes menskoppar. För de 1000 första tävlingsdeltagarna donear Lunette en euro per deltagare till arbete för kvinnor i Botswana.
Målet med kampanjen är att lyfta fram kvinnors ställning i utvecklingsländerna. Kvinnor och flickors ställning är ett genomgående tema i Finska Missionssällskapets arbete. Lunette är känd som en av världens populäraste tillverkare av menskoppar, men företaget är också känt för sina samarbetsprojekt som strävar efter att förbättra hygienen, den sexuella hälsan och jämlikheten i utvecklingsländerna.
Man har också planerat en fortsättning för samarbetet i Botswana. Finska Missionssällskapets samarbetspartner i Botswana, Kagisano Society Womens Shelter, grundades år 1998 för att förebygga våld mot kvinnor. För att förbättra kvinnors ställning ordnar organisationen utbildnings- och påverkansarbete i skolor, i byar och för myndigheter.
Lunette har utvecklat ett utbildningspaket för organisationer och även Kagisano Society Womens Shelter kommer att använda det i sitt arbete. I paketet ingår en Lunette menskopp samt info om jämlikhet, sexuell hälsa, mänskliga rättigheter, hygien och avfallsreducering.